aii bdk encem / comel,, wlcme too my blog.. jgn lpe follow bila dh bkak blog ni..smga ska tgk blog ni.,blOg auni ni simple jerk.,yg mne follow 2 auni nk ckp mOst thnk u.,syg kOrg sume. hhax.,

Friday, 6 January 2012


Tak Pernah Puas Hati
Walaupun , lelaki juga memiliki sifat ini , namun dikatakan wanita mempunyai sifat ini , lebih dari lelaki . Mereka ni tak pernah puas hati dengan apa yang diberi . Wanita dikatakan tidak dapat menahan sesuatu yang sempurna . Jika ada sesuatu yang lebih baik , pastinya mereka ini merayu - rayu untuk mendapatkannya :)

Mata Duitan
Bohonglah kalau dikatakan dirinya tidak ada langsung sifat ini  . 'Lelaki dikatakan suka wanita kerana seks , tetapi wanita dikatakan suka pada lelaki kerana wang ' . Eh , betul ker ? Errr . Lyssa takkk ! kehkehkeh~

Suka Mengatur
Setiap wanita mengharap kehadiran Prince Charming dalam hidupnya . Namun , kalau impiannya tidak kesampaian , maka mereka mulalah mengatur teman lelakinya supaya menjadi seperti lelaki idamannya dan tahu nak mengatur tak tentu fasall jerk . Err. Lelaki mana lah suka pompuan yang suka mengatur-atur nih , ye dakkk ? ^^

Cemburu dan Posesif
Kononnya , cemburu ertinya cinta ! Tapi , banyak wanita yang cemburu berlebihan hampir hampir nak cemburu buta . Ishk , nasib korang tak buta :) Perasaan ini timbul kerana wanita merasakan telah menyerahkan dirinya kepada lelaki , sehingga dia pun ingin lelaki menyerah diri kepadanya :)

Emosional
Siapa yang tak pernah emosional kan ? Rasanya , semua perempuan ada perasaan ini . Tetai jangan lah emosional berlebihan , sehinggakan gagal berfikir secara logik setiap kali membuat keputusan . Wanita lebih cepat marah dan tersinggung dibandingkan dengan lelaki.

about me !!


1. Jangan Bercinta Kerana Harta !
Sorry to say lah kan . Tak de gunanya hidup dilimpahi dengan harta , tapi tanpa cinta . Harta datang dan pergi setiap saat . "Cinta" yang sesat dapat diperoleh setiap saat , tapi cinta yang sejati tidak dapat dibeli dengan harta . So , renung-renungkan lah ye ?

2. Jangan Bercinta Kerana Simpati !
Rasa tertarik dan simpati terhadap seseorang seringkali disalahertikan sebagai CINTA . Perasaan itu bukan cinta ! Ia boleh berubah dengan beberapa faktor seperti rupa paras , harta , tempat dan keadaan .  Perasaan itu buta , tidak tahan lama , dan tidak tahan diuji . Cinta perlu diuji dalam suka dan duka dengan membuat mata . 

3. Jangan Bercinta Kerana Rupa Sahaja !
Kecantikan fizikal memang indah dan mudah saangat menggoda sesiapa sahaja , tetapi  ianya bolh luntur kerana usia  . Oleh itu , apa yang lebih penting ialah kecantikan dalaman seseorang kerana ianya tidak akan luntur selagi nyawa dikandung badan :)

4. Jangan Bercinta Untuk Kepuasan Nafsu !
Seks penting dalam perhubungan suami isteri , namun ianya tidaklah boleh dijadikan sebajai tujuan utama mencari pasangan . Seks hanyalah salah satu bahagian dari pernikahan . Orang yang hanya mengejar kenikmatan seks akan kecewa dan terjerat oleh kesusahan yang diciptakannya sendiri :)

5. Jangan Bercinta Kerana Paksaan Keluarga !
Sebelum itu , Lyssa nak minta maaf if Lyssa tersalah kata yer . Seorang anak harus berbakti kepada keluarga , namun , tidak boleh menyerah dalam hal percintaan , sekiranya korang pasti yang mereka salah dan korang benar. Berdoalah dan berikanlah penjelasan kepada mereka bahawa korang tak setuju dengan apa yang telah ditetapkan untuk korang . 

6. Jangan Bercinta Untuk Membalas Jasa!
Eh , dah macam cerita Soffiya pulak ! Korang tengok dakk ? Rugi ! haha ~ Ok . Ok . Orang yang telah berbuat baik kena dibalas baik , jangan balas dengan CINTA .Ingat !! Jangan bercinta tanpa pengertian dan keikhlasan . Daripada mengundang derita , lebih baik mengelakkannya . Banyak lagi cara lain yang lebih ikhlas untuk membalas budi dan jangan memaksa diri untuk menerima seseorang yang bukan pilihan kita :)

about me !!

skrunk ny aq happy cgt., bb, ad org syg at aq, cinta at aq., hhehehex., aq arap hbngn kte org ny lme lha., aq syg glew at dy., mg x leh lpaskn dye lha., dye pon cyg aq gak., hhuhux., dye kte at aq yg dye nk kpl n aq smpai ble2., hhuhux., enth lha hbngn kte org ny lme ke x. nk ckp pOn x twu., hurm., dye bg aq sOrg yg baek, encem, pndai lyn mkwe,, and rmntik glew ., aq ske cre dy lyn aq., hhahahax., hurm, aq x twu nk ckp ap aq., k., lha stkat ny jek lu aq crte., t, aq smbOng aq., 
                                                                      jln mti 

Monday, 5 December 2011

  
Dekat sini nak share dekat korang ciket , 7 sebab kenapa para lelaki kini GAGAL untuk menawan hati pujangga si wanita nehh ~ Jom kita terjahhh . Grr ^^

1. Suka Sangat Menunjuk-Nunjuk
Errr . Ser ah lelaki macam nih . Ingat bagus sangat kot ? Masa pertemuan untuk pertama kalinya , korang ni ... perghh . Berusaha bersungguh-sungguh tuh untuk memberitahu segala-galanya tentang diri korang . Contoh utama : Kononnya , korang ni ada banglo dekat Damansara Perdana tuu . Tak pun bagitahu yang korang bawa BMW X5 . Ecehh . Bangganya ye ? Tahu tak ? Tindakan  macam ni lah yang menyebabkan wanita pandang korang suka membanggai diri. Cukup sekadar memberitahu pekerjaan korang and biar lah wanita yang judge berapa banyak harta yang korang ada ok?

2. Terlalu Banyak Menyentuh
Iya ~ Memang tak dapat dinafikan lagi , wanita memang suka disentuh tetapi awas ! Lihat dulu keadaannya . Sentuhan pada wanita hanya perlu bila korang dapat melihat isyarat yang 'dia suka korang' . Selagi dia masih ragu-ragu and kerap menjauhkan jarak korang dengan dia jangan sesekali korang bertindak melulu yea ! (Peringatah : Aksi sentuh menyentuh ni , haram di sisi Islam ok ? So , kalau nak sentuh ke hape , kahwin dulu . kehekh < walaupun banyakk couple sekarang yang dah tak kisah dengan benda nih semua> aiyoo )...

Tips : 10 Cara Ucap 'I LOVE YOU'

:60: Sekumtum Bunga
Ini bagi lelaki .. Letakkan sekumtum bunga di hadapan pintu rumahnya di pagi-pagi hari .. Mesti si dia seronok gila bila tengok bunga ada di di depan pintu rumah sebelum pergi keje or kolej . hehe .Walaupun harga sekumtum bunga itu agak murah tetapi nilainya pada si dia amatlah berharga dan lebih berharga daripada harga harta bendanya sendiri . hehe :h:


:54: Message Puzzle
Ini menarik untuk dipraktikkan . Tapi , Lyssa tak buat lah lagi . hehe .Korang buat sebaris ayat cinta.. Kemudian potong kan nya , menjadi puzzle.. Berikan pada si dia untuk mencantumkannya. For sure korang takkan menyesal punya bila lihat reaksinya menyelesaikan puzzle tu. Wah , romantiknya ! :h:


:47: Puisi Romantik
Luahkan cinta korang tu melalui puisi atau madah ciptaan korang sendiri dan berikan kepadanya. Lebih baik lagi korang semburkan lah minyak wangi kesukaannya di atas kertas itu . Cara ini akan mengingatkan si dia pada kamu sentiasa. :h:


:33: Love List
Berikan si dia senarai atau 10 sebab kenapa korang mencintai si dia. Tuliskan dengan ikhlas dan jujur . Sebaiknya , korang hantarkan melalui pos kepadanya. Kalau korang hantarkan sendiri . ia nya tak menunjukkan ianya istimewa . Malah , perkara yang biasa je tuh . hehe . Cuba lah , pasti si dia , akan lebih mencintai diri korang . :h:


:27: Gambar Terbaik
Korang tengok balik gambar-gambar yang korang pernah 'snap' dengan si dia.. then korang carilah gambar yang cantik dan ada kenangan manis . orang Framekan gambar tersebut , dan hadiahkan kepada nya! Pasti si dia suka dan tersenyum melihatnya ! Try lah .hee~~ :h:


:108: Hadiah Buatan Sendiri
Bagi yang ada kelebihan menjahit , bolehlah korang gunakan kelebihan yang korang ada . Korang buatlah skaf untuk si dia .Tak pun , korang beli sapu tangan ke , jahit nama korang dengan si dia . Dan hadiahkan lah kepada nya . Lyssa jamin , pasti dia suka melihatnya . Dan kepada orang lain yang tak tahu menjahit , korang boleh jugak buat kad sendiri yang cantik dan menarik . mesti si dia kagum dengan kamu . Dalam kad itu , boleh lah korang luahkan perasaan cinta kepada si dia . Wahh ! Lyssa lain . Lyssa suka bagi surat dekat boyfiee Lyssa tu . hehe . sampai sekarang , dia masih simpan ! tengok , korang pulak , cubalah dengan cara ini yer. :h:


:81: Kongsi Rahsia

Ok , ini pun menarik . Korang beritahu lah rahsia korang kepada si dia yang tidak pernah korang beritahu pada sesiapa termasuklah mama n papa korang . Si dia pasti akan berasa bangga dan dihargai kerana korang begitu mempercayainya. Dengan cara ini , dia sudah yakin yang korang betul-betul mencintainya! :h:


:74: CD Lagu kegemarannya
Hadiahkan CD lagu kegemarannya . tetapi , biarlah yang berunsurkan cinta . Pasti dia menghayati lirik-lirik lagu yang kamu beri kepada nya . Kata kepada yang lagu itu , amat bererti bagi korang sebab ianya mewakili hati korang untuk si dia . hehe . meanrik kan ? :) :h:


:64: Menonton Wayang
Hehe , biarpun korang bercinta, namun ada jugak citara korang dengan si dia yang berbeza kan ? Apa kata , korang korban kan sedikit , untuk menonton movie kegemarannnya , biarpun korang berkorban , dari situ , si dia akan lebih sayang korang dan mengetahui ,bahawa korang benar-benar mencintainya. dan si dia yakin yang korang boleh mengikut ke mana saja kerana cinta korang tu. Dan lagi satu , bila dah tengok wayang tuh , jangan dibuang pulak tiket wayang tu . kumpul dan simpanalah . satu hari nnti , korang tunjukkan yang korang masih simpan lagi tiket-tiket wayang tu sbg kenangan korang dengan si dia ^^ :h: