aii bdk encem / comel,, wlcme too my blog.. jgn lpe follow bila dh bkak blog ni..smga ska tgk blog ni.,blOg auni ni simple jerk.,yg mne follow 2 auni nk ckp mOst thnk u.,syg kOrg sume. hhax.,

Friday, 6 January 2012


Tak Pernah Puas Hati
Walaupun , lelaki juga memiliki sifat ini , namun dikatakan wanita mempunyai sifat ini , lebih dari lelaki . Mereka ni tak pernah puas hati dengan apa yang diberi . Wanita dikatakan tidak dapat menahan sesuatu yang sempurna . Jika ada sesuatu yang lebih baik , pastinya mereka ini merayu - rayu untuk mendapatkannya :)

Mata Duitan
Bohonglah kalau dikatakan dirinya tidak ada langsung sifat ini  . 'Lelaki dikatakan suka wanita kerana seks , tetapi wanita dikatakan suka pada lelaki kerana wang ' . Eh , betul ker ? Errr . Lyssa takkk ! kehkehkeh~

Suka Mengatur
Setiap wanita mengharap kehadiran Prince Charming dalam hidupnya . Namun , kalau impiannya tidak kesampaian , maka mereka mulalah mengatur teman lelakinya supaya menjadi seperti lelaki idamannya dan tahu nak mengatur tak tentu fasall jerk . Err. Lelaki mana lah suka pompuan yang suka mengatur-atur nih , ye dakkk ? ^^

Cemburu dan Posesif
Kononnya , cemburu ertinya cinta ! Tapi , banyak wanita yang cemburu berlebihan hampir hampir nak cemburu buta . Ishk , nasib korang tak buta :) Perasaan ini timbul kerana wanita merasakan telah menyerahkan dirinya kepada lelaki , sehingga dia pun ingin lelaki menyerah diri kepadanya :)

Emosional
Siapa yang tak pernah emosional kan ? Rasanya , semua perempuan ada perasaan ini . Tetai jangan lah emosional berlebihan , sehinggakan gagal berfikir secara logik setiap kali membuat keputusan . Wanita lebih cepat marah dan tersinggung dibandingkan dengan lelaki.

about me !!


1. Jangan Bercinta Kerana Harta !
Sorry to say lah kan . Tak de gunanya hidup dilimpahi dengan harta , tapi tanpa cinta . Harta datang dan pergi setiap saat . "Cinta" yang sesat dapat diperoleh setiap saat , tapi cinta yang sejati tidak dapat dibeli dengan harta . So , renung-renungkan lah ye ?

2. Jangan Bercinta Kerana Simpati !
Rasa tertarik dan simpati terhadap seseorang seringkali disalahertikan sebagai CINTA . Perasaan itu bukan cinta ! Ia boleh berubah dengan beberapa faktor seperti rupa paras , harta , tempat dan keadaan .  Perasaan itu buta , tidak tahan lama , dan tidak tahan diuji . Cinta perlu diuji dalam suka dan duka dengan membuat mata . 

3. Jangan Bercinta Kerana Rupa Sahaja !
Kecantikan fizikal memang indah dan mudah saangat menggoda sesiapa sahaja , tetapi  ianya bolh luntur kerana usia  . Oleh itu , apa yang lebih penting ialah kecantikan dalaman seseorang kerana ianya tidak akan luntur selagi nyawa dikandung badan :)

4. Jangan Bercinta Untuk Kepuasan Nafsu !
Seks penting dalam perhubungan suami isteri , namun ianya tidaklah boleh dijadikan sebajai tujuan utama mencari pasangan . Seks hanyalah salah satu bahagian dari pernikahan . Orang yang hanya mengejar kenikmatan seks akan kecewa dan terjerat oleh kesusahan yang diciptakannya sendiri :)

5. Jangan Bercinta Kerana Paksaan Keluarga !
Sebelum itu , Lyssa nak minta maaf if Lyssa tersalah kata yer . Seorang anak harus berbakti kepada keluarga , namun , tidak boleh menyerah dalam hal percintaan , sekiranya korang pasti yang mereka salah dan korang benar. Berdoalah dan berikanlah penjelasan kepada mereka bahawa korang tak setuju dengan apa yang telah ditetapkan untuk korang . 

6. Jangan Bercinta Untuk Membalas Jasa!
Eh , dah macam cerita Soffiya pulak ! Korang tengok dakk ? Rugi ! haha ~ Ok . Ok . Orang yang telah berbuat baik kena dibalas baik , jangan balas dengan CINTA .Ingat !! Jangan bercinta tanpa pengertian dan keikhlasan . Daripada mengundang derita , lebih baik mengelakkannya . Banyak lagi cara lain yang lebih ikhlas untuk membalas budi dan jangan memaksa diri untuk menerima seseorang yang bukan pilihan kita :)

about me !!

skrunk ny aq happy cgt., bb, ad org syg at aq, cinta at aq., hhehehex., aq arap hbngn kte org ny lme lha., aq syg glew at dy., mg x leh lpaskn dye lha., dye pon cyg aq gak., hhuhux., dye kte at aq yg dye nk kpl n aq smpai ble2., hhuhux., enth lha hbngn kte org ny lme ke x. nk ckp pOn x twu., hurm., dye bg aq sOrg yg baek, encem, pndai lyn mkwe,, and rmntik glew ., aq ske cre dy lyn aq., hhahahax., hurm, aq x twu nk ckp ap aq., k., lha stkat ny jek lu aq crte., t, aq smbOng aq., 
                                                                      jln mti